Dawniej mały biznes kojarzony był zazwyczaj z rodzinnym interesem, który budowano z pokolenia na pokolenie. Z roku na rok zapotrzebowanie na marketing jest coraz większe. Reklama jest dźwignią handlu, a sam mały biznes to już raczej pewien etap przejściowy niż wielopokoleniowe gospodarstwo.
Serwisy społecznościowe
Mały biznes zawsze szuka pieniędzy na podczas stawiania pierwszych kroków. Pierwsze miesiące to przede wszystkim inwestowanie, a co za tym idzie koszty. Jeśli chcesz zaistnieć na rynku musisz, wtedy na pewno zainteresować się reklamą. Założenie profili na poszczególnych serwisach społecznościowych nie generuje żadnych kosztów. Dopiero wtedy, kiedy chcesz, aby marketingiem w social mediach zajmowała się kompetentna osoba lub firma, musisz zdecydować się na większą inwestycję i przedsięwzięcie.
Newsletter
Wydawanie newslettera to kwestia, którą początkowo można robić w firmie we własnym zakresie. Nie jest to żadne skomplikowane zadanie. Nie potrzebujesz kupować żadnego drogiego programu. W dobie internetu na sam początek wystarczą rozwiązania webowe, które są wygodne w użytku i przede wszystkim darmowe. Dopiero po czasie, jak marketing w formie newslettera zacznie przynosić zysk możesz pomyśleć o zakupie rozwiązania, które sprawi, że newsletter będzie zdecydowanie bardziej profesjonalny.
Ankiety
To kolejny dobry sposób, który pozwoli małemu biznesowi na poznanie preferencji jego klientów. Marketing powinien skupiać się na potencjalnych klientach, a tych lepiej poznasz po wypełnieniu przez nich ankiety. W ten sposób będziesz w stanie dopasować reklamę pod ich oczekiwania. Najlepiej w tym celu sprawdzają się oczywiście ankiety internetowe, które udostępniasz bezpośrednio w linku. W ten sposób zdecydowanie szybciej oraz z lepszym efektem otrzymasz odpowiedzi na nurtujące Ciebie i Twój biznes pytania.
Marketing dla małych biznesów to bardzo często kosztowna kwestia. Jednak na początku można to obejść i działać w tym zakresie wyłącznie własnymi siłami. Odpowiednia reklama pozwoli Tobie na zdobycie klientów i zostawienie po sobie śladu w ich świadomości. Dlatego warto uwzględnić w swoim budżecie również wydatki na marketing. Bez tego będzie bardzo trudno utrzymać się na rynku.
Jeden komentarz