Warto wiedzieć, że ponad dekadę temu bardzo wzrosła popularność systemów wymiany linków. Trzeba wiedzieć, że systemy wymiany linków możemy podzielić na dwie takie oto grupy: stałe i rotacyjne. Większość systemów wymiany linków opiera się na mechanizmach rotacyjnych i pozwala bardzo szybko zdobyć dużą liczbę IBL. Takie linki w większości przypadków są różne przy każdym odświeżaniu strony, na której się znajdują. Coraz więcej systemów wymiany oferuje linki półrotacyjne, które funkcjonują na przykład 24 godziny.
Należy też wiedzieć, że w sieci możemy znaleźć wiele dyskusji i teorii spiskowych na temat zagrożeń, jakie niesie ze sobą korzystanie z linków rotacyjnych. Mimo że korzystanie z automatycznych systemów do wymiany linków jest wbrew wytycznych Google dla webmasterów, fachowcy uważają, że z systemów wymiany możemy korzystać, ale z rozwagą. Pamiętajmy o tym, że nie powinniśmy nigdy opierać całego naszego zaplecza linkowego na systemach. Trzeba wiedzieć, że systemy rotacyjne powinny być używane w celu „dopalenia” strony w momencie, kiedy ta posiada już odpowiednio dużą liczbę stałych, mocnych linków. Niewielka liczba linków rotacyjnych może się także przydać w celu przyspieszenia początkowej indeksacji witryny. Jednak musimy pamiętać o jednoczesnym zdobywaniu stałych, mocnych linków, inaczej teorie spiskowe o wykluczeniu z indeksu wyszukiwarek za korzystanie z systemów wymiany mogą stać się prawdziwe. Co ciekawe systemy wymiany linków stałych są nieco bezpieczniejsze w początkowym okresie pozycjonowania. Dzięki takim systemom mamy szansę zdobycia linków, które niekoniecznie znikną w krótkim czasie. Linki stałe z systemów zdobywa się dużo dłużej niż rotacyjne. Ponadto systemy wymiany linków, czy stałe, czy rotacyjne, mają to do siebie, że liczba stron w nich uczestniczących zmienia się na bieżąco, w związku z czym liczby odsyłaczy także może spadać.
Alternatywą jest zdobywanie linków z artykułów lub postów blogfeed. Kancelarie prawne/notarialne mogą to robić z pomocą www.Bazadoradcow.pl Sprawdź naszą ofertę dla partnerów i zacznij pozycjonować swoją kancelarię z nami.
Świetny artykuł, jednak uważam, że warto rozwinąć niektóre kwestie polityki Google w stosunku do SWL